ליצמן סרב לפגישה עם מנכ"ל הארגון שעתר נגד 'הביטחון התזונתי'

    אבי רבינא No Comments on ליצמן סרב לפגישה עם מנכ"ל הארגון שעתר נגד 'הביטחון התזונתי'

    ‏שר השיכון יעקב ליצמן סירב לפגישה עם מנכ"ל ארגון "פתחון לב" שמנע את חלוקת תלושי המזון שיזם השר דרעי: "בגין סיבת אגו, עצרת מענקים לרבבות משפחות. אני מוחה על הפעולה שלך שפוגעת בפרוסת הלחם של אלה שאין להם"

    יעקב ליצמן צילום: פלאש 90
    8:46
    02.05.24
    אתר קול חי No Comments on טראמפ מתייחס למהומות: "צריך להביס את הרדיקליים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר השיכון יעקב ליצמן סרב לקיים פגישה עם מנכ"ל ארגון 'פתחון לב', אלי כהן שעתר לבג"ץ נגד 'מכרז הביטחון התזונתי' של השר דרעי והביא לפסילת המכרז. פסיקה שפוגעת קשות באוכלוסיות המוחלשות.

    מנכ"ל 'פתחון לב' פנה לאחרונה לשר ליצמן במכתב וביקש להפגש איתו במטרה 'לבחון יחד כיצד ניתן לסייע לאוכלוסיות המוחלשות ביותר במדינת ישראל', כלשונו.

    בתגובה, סרב כאמור השר ליצמן לקיים עמו פגישה וכתב לו: "קיבלתי בהפתעה גמורה את פנייתך אליי, בו אתה מתאר מציאות קודרת וקשה של מצב העוני בישראל, בייחוד בצל משבר הקורונה המתמשך, בראשו הנתון הקשה על כחצי מיליון משפחות החיות מתחת לקו העוני".

    "אכן", המשיך ליצמן "המצב שתיארת קשה מנשוא, אך אני מתקשה לקבל תיאורים אלה, קל וחומר להיענות לפגישה איתך, לאור התנהגותך הציבורית שהביאה לעצירת פרויקט מתן מענק בטחון תזונתי, אותו אישרה הממשלה, ביוזמתו הברוכה של שר הפנים אריה דרעי, למען אותן צרכים של אותן ילדים ומשפחות, בשמם ולמענם אתה מנסה לדאוג במכתבך זה, כביכול".

    ליצמן הוסיף: "אם עוד חשבתי לתומי שאולי יש ממש בטענות שהועלו על ידכם בבית המשפט כביכול מדובר בצעד שקרוב מדי לבחירות ויש חשש פוליטי כאן, טענה שאני דוחה מכל וכל, בשל סיבות ענייניות רבות, הנה אני נוכח שכל הוויכוח בנושא הוא על מי זה שיחלק את המענקים, ובגין סיבת אגו מעין זו, עצרת את מתן המענקים לרבבות משפחות עניות? אתמהה".

    לדברי השר: "אני רואה בחומרה את הצעד הפוגעני והקשה שנקטת כמנכ"ל ארגון פתחון לב נגד פרויקט הענקת תלושי מזון לנזקקים האמור. בעיניי נדרשת מידה רבה של אטימות לב כדי לפגוע במתן סיוע חברתי למשפחות קשות יום, שמתמודדות עם נטל כלכלי יומיומי וכפי שהיטבת לתאר במכתבך. ברצוני למחות על פעולה זו שלכם ללכת לפגוע בפרוסת הלחם של אלה שאין להם, בתקופה בה רבים כל כך איבדו סעד כלכלי. מבחינתי זו פעולה שגובלת באכזריות".

    "בנקודת זמן זו אני חושב כי טוב יעשה פתחון פה ואף נדרש ממכם לשים את מצוקת אזרחי ישראל לפני שיקולי אגו כאלה ואחרים, ולהסיר מיידית כל התנגדות משפטית שמעכבת מתן הסיוע שנקבע בידי הממשלה, לטובת אלה שזקוקים לתמיכה זו באופן קריטי ומיידי".



    0 תגובות